sobota, 13 kwietnia 2019

Po zimie

W tym tygodniu powiesiłam na gałęzi sąsiadowej brzozy ostatnią kulkę z ziarnami dla ptaków.
Zostały mi jeszcze słoneczniki z własnej hodowli, które jak tylko zniknie kulka włożę do karmnika i - hulaj dusza - wiosna w pełni.
Zauważyłam tej zimy wyraźną różnicę w
zachowaniu ptaków. W zeszłym roku wróble przeganiały sikorki.  Teraz, z jednej strony wyjadała ziarna sikorka, z drugiej siedział wróbel. Zgodnie, spokojnie, bez paniki.
Udało mi się znów zobaczyć sójkę, przyleciały też dwa inne gatunki ptaków, ale musiałabym wziąć atlas żeby sprawdzić, kogo mieliśmy przyjemność gościć.

Dokarmianie ptaków zimą to nie lada wyzwanie i odpowiedzialność. Jak już się zacznie, nie można zawieść zwierząt.

I cały czas zachodzę w głowę, kto urwał z gałęzi duży  kawał od słoninki... Musiał to być większy egzemplarz ptaka.




6 komentarzy:

  1. Witaj wiosno! Teraz wszystko co ma dziub się drze. A nawet jak nie ma 😉 Przejściowe zachmurzenia, niechby dopadało i włala 😃 wiosna pełną gębą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jak pięknie się drze! 😀
      Słychać różnicę w porównaniu do zimy.
      Faktycznie, mogłoby popadać bo sucho jest bardzo.
      Ściskam😊

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, przez przypadek usunęłam Twój komentarz 😥

      Usuń
    2. Hurra, znalazłam go w poczcie!
      Sąsiad, ale nie ten ;-) :-D

      Usuń

Bardzo lubię czytać komentarze, za każdym razem aż drżę z emocji: a nuż coś nowego się pojawi...

(Aczkolwkiek chamstwa nie zniese ;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...