niedziela, 7 stycznia 2018

Roczne podsumowanie wyzwania "W 200 książek dookoła świata - 2017"



W drugiej edycji czytelniczego wyzwania "W 200 książek dookoła świata", które prowadziłam w 2017 roku bezdyskusjną liderką była Monika Piotrowska-Wegner.
Monika prowadzi bloga "Zwyczajnie i szaro?"

Monika zgłosiła do wyzwania autorów 27 narodowości - w sumie 169 książek.

W zeszłym roku odwiedziła z tym wyzwaniem 20 krajów. Jest postęp.
Moniko - serdecznie Ci gratuluję! :-)

Drugą najaktywniejszą uczestniczką wyzania była Gosia B., która pisze bloga "Cząstka mnie".
Gosi udało się przeczytać książki autorów 14 narodowości (tyle samo książek zgłosiła).
W 2016 roku odwiedziła 13 krajów. Gosia też osiągnęła lepszy wynik. :-)



Do wyzwania zgłosiła się również Wiki, która zgłosiła autorów 8 narodowości.
I w pewnym momencie słuch o niej zaginął. Wielka szkoda. 



I na koniec Izabelka, czyli ja. Wynik mało imponujący - zgłoszonych 6 krajów.





Jak widzicie wyzwanie nie cieszy się dużym zainteresowaniem.
Troszkę szkoda, bo dla osób, które dużo czytaja, mają na to czas, może być bardzo inspirujące.
Kiedy mogłam więcej czasu poświęcić na czytanie książek, kluczem do szukania kolejnych lektur było zróżnicowanie geograficzne i pochodzenie autorów. Można w ten sposób trafić na niezwykle ciekawe pozycje. Moja ścieżka wyglądała tak, że najpierw korzystając z internetu przeszukiwałam informacje o literaturze jakiegoś konkretnego regionu świata. Jeśli coś mnie zainteresowało, np. Afryka Południowa, szukałam bardziej szczegółowych informacji o autorach z tej części świata. Internetowe zestawienia nazwisk są przygotowane alfabetycznie, więc albo szukałam na chybił trafił czytając notki o autorach, albo po "wpadających w oko i ucho" nazwiskach. Albo przez zwykle wpisanie w wyszukiwarkę Google hasła. Swego czasu natrafiłam w ten sposób na ciekawego bloga o literaturze kobiecej w Indiach i poznałam Anitę Nair.

Pozostaje potem przeszukanie sieci w celu znalezienia tłumaczeń na język polski i znalezienie danej pozycji w księgarni (internetowej), bibliotece, antykwariacie.
Takie poszukiwania trochę trwają, ale są ciekawe zważywszy na to, że nasz wybór pozostanie zagadką do momentu przeczytania książki.


Monika i Gosia dostaną ode mnie w podziękowaniu upominki-niespodzianki.


Zapraszam do kolejnej edycji wyzwania "W 200 książek dookoła świata - 2018".



3 komentarze:

  1. Zamiatam moim melonikiem podłogę :* Gratulacje drogie Panie!
    Oj, to rzeczywiście spore wyzwanie i troszkę trudu wymaga odszukanie lektur.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nagroda niespodzianka - takie lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mało nas było ale dla mnie to bez znaczenia. Z Moniką nie miałam szans:) Nagroda niespodzianka będzie super zwieńczeniem rocznych zmagań. Dziękuję bardzo:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubię czytać komentarze, za każdym razem aż drżę z emocji: a nuż coś nowego się pojawi...

(Aczkolwkiek chamstwa nie zniese ;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...